A K C I A
doprava v rámci SR – ZDARMA !
Benzínovo-plynová elektrocentrála LPGG 50
● obj.č. 8896318
● výkon max./menovitý 5,0kW/4,7kW
benzín: 5,0/4,7kW
LPG: 4,8/4,4kW
NG: 4,6k/4,1kW
● napätie/frekvencia 230V/50Hz, počet fáz 1
● účinník 1
● AC menovitý prúd 22,7A/230V
● DC menovitý prúd 8,3A/12V
● typ motora: benzínový, štvortaktný jednovalec s OHV rozvodom, obsah 389ccm
● štartovanie elektrické a ručné
● max. výkon motora 9,5kW (13HP)/4000minˉ¹
● spotreba benzínu ≤ 0,9l/kWh (pri 70% zaťažení)
● spotreba LPG ≤ 0,6kg/kWh (pri 70% zaťažení)
● spotreba NG ≤ 0,6m3/kWh (pri 70% zaťažení)
● objem nádrže 25l
● rozmery (výška x šírka x dĺžka) 53x68,5x51cm
● hmotnosť 91kg
Táto centrála je schopná spaľovať 95 oktánový benzín a rovnako aj LPG a zemný plyn, čo ju robí výnimočne univerzálnou. Pripojením na rozvod zemného plynu zabezpečí úspornú prevádzku, mobilitu zasa umožňuje prevádzka na benzín, bez nutnosti prenášať objemnú plynovú bombu. Centrála je vybavená indikátorom nízkeho stavu oleja, multifunkčným displejom zobrazujúcim motohodiny, frekvenciu a napätie.
Hybridné elektrocentrály HERON sú vybavené spoľahlivým a výkonným 4-taktným motorom HERON, upraveným na spaľovanie LPG (propán-bután), NG (zemný plyn) a štandardného 95-oktánového benzínu. Výsledkom je ekonomickejší, ekologickejší a univerzálny generátor.
Ako jediné na trhu sú motory HERON schopné spaľovať tri druhy paliva a nepotrebujú na svoju prevádzku žiadne doplnkové príslušenstvo. Táto jedinečná konštrukčná zmena nie je iba úpravou karburátora, vyvinuli sme celkom nový palivový systém a úplne sme prepracovali motor. Ten vyžadoval nové technické riešenia, ktoré mnohé časti motora dokonale prispôsobia odlišným podmienkam vznikajúcim pri spaľovaní plynu a benzínu. Jedinečným konštrukčným riešením zmiešavača sme dosiahli schopnosť motora štartovať za studena ľahšie. Palivový systém je konštruovaný ako uzatvorený pretlakový systém, preto je štart a prevádzka bezproblémovejšia i pri vyšších teplotách. Motor pracuje rovnako ako pri vozidlách spaľujúcich LPG/CNG, avšak na rozdiel od vozidiel nie sú elektrocentrály vybavené žiadnou nádržou na palivo LPG/CNG a preto sa musí plyn dodávať už regulovaný na predpísaný tlak. Elektrocentrály sú vybavené len benzínovou nádržou.
Oproti benzínu má plyn nižšie náklady na prevádzku. Tieto motory sú spoľahlivejšie a majú dlhšiu životnosť – LPG a zemný plyn neobsahujú žiadne agresívne zlúčeniny, ktoré sa podieľajú na opotrebení vnútorných dielov motora a „zmývaní“ olejového filmu zo stien valcov. Taktiež nedochádza k degradácii vlastností motorového oleja a v spaľovacej komore sa tvorí oveľa menej usadenín. To všetko znižuje celkové prevádzkové náklady – čo rýchlo zaplatí vyššiu nákupnú cenu.
Použitie zemného plynu (NG) ako paliva otvára možnosť výroby vlastnej elektrickej energie cenovo takmer porovnateľnej s rozvodnou sieťou. Aj keď pri NG treba počítať so znížením výkonu asi o 20% vzhľadom k nižším oktánovým hodnotám tohto paliva.
Motory spaľujúce plyny nevytvárajú sadze, nezapáchajú, produkujú menej emisií a dymu a sú tak šetrnejšie k životnému prostrediu.
LPG aj zemný plyn sú netoxické plyny (horľavé za určitých podmienok), ak sa s nimi správne manipuluje je prevádzka elektrocentrály úplne bezpečná.
použitie
Jednofázové a trojfázové hybridné elektrocentrály HERON predstavujú v spojení s LPG vo fľaši ideálny zdroj elektrickej energie v domoch, na menších stavbách, v chatách a všade tam kde je treba, aby bol v prípade potreby mobilný. V zapojení do pevného rozvodu (pripojením na distribučnú sieť zemného plynu (NG) alebo na zásobník LPG), predstavujú výborný stály alebo záložný zdroj elektrickej energie. Vďaka systému regulácie napätia sú vhodné pre napájanie elektrického náradia, vykurovacích a osvetľovacích telies.